søndag 28. mars 2010

Blomsterpotte-kort med mal

Jeg har lett etter en mal på dette kortet en tid, men fant ingen.
Da måtte jeg bare prøve å lage min egen og slik ble den.





Start med å kutte en kartong i 13*29,5.
Preg ved 12 og 24, den lille biten på 5,5 blir pyntekanten.



Brett kortet som en Z..



 Skrå kortet ved å skjære av 1 cm på skrå. Og lag en mønsterkant med en punch på den lile bretten.







Tagsen : Kutt en kartong i 10*15 og skrå den inn 1 cm i hver side.
Slik...


Lim igjen sidene på kortet slik at den dannes en lomme hvor tagsen stikkes ned, slik...



Skal det settes bånd på potta er det greit å gjøre det før du limer ned pyntekanten



Blomstene skal festes på tagsen. slik...




Blomstene er festet slik at de kommer litt utenpå potta.



Håper noen andre kan dra nytte av malen også:)
Ha en kjempefin søndag :-D

3 kommentarer:

  1. Så flott kortet ditt ble!!
    Takk for at du deler.

    Ha en flott påske, klem fra meg:))

    SvarSlett
  2. For et nydelig kort. Vakkert med rødt og hvitt. :)

    Det ligger noe til deg hos meg.

    Påskehilsen fra Trine :)

    SvarSlett
  3. Nydelig blomsterpotte kort!
    Takk for tipset...dette må prøves:-)

    Har noe til deg i bloggen min.
    Klem Laila.

    SvarSlett